Mistrovství České Republiky * Cheb
Délka trati 1,170 km
Tak jako minulý týden jsme se vydali napříč naší republikou do Chebu. A protože byl čtvrtek státní svátek, takže jsme meli všichni volno, mohli jsme vyrazit brzy. A než se všechno pobalilo a zařídilo tak jsme na místo stejně dojeli o půlnoci. To už je taková naše klasika. A jako už jste si asi zvykli, tak jako první co musíme když přijedeme na místo – parkování-postavení stanů-spánek. Na konci sezony bychom mohli směle konkurovat kolotočářům.
Na tento týden jsme vzali závodní profi techniku. Takže jsme samozřejmě očekávali, že vše bude dle našich představ a kluci odvedou ty nejlepší výsledky. Ale ne vždy to tak musí být. O tom ale až později.
Účastnili jsme se zase tří kategorií. Baby 60 s Igorkem Čepilem, Mini 60 s Matějem Koreným a Národní KF3 s Tomášem Koreným.
Pátek je už standardně věnován tréninkům, ladění, zkoušení nastavení. Pilování a bičování se k lepším časům. Z mého pohledu je ten pátek asi nejnáročnější co se časovosti týká, ale sobota s nedělí jsou zase náročné na nervy. Nemají to ty děti nejjednodušší? V pátek si odjezdí své tréninky a večer si zahrají fotbal a jiné hry, zato mechanici mají plné ruce práce a někdy i hlavu v dlaních. Ale to vlastně celý víkend.
Sobotní dopoledne je ještě možné něco málo natrénovat. Potom jsou oficiální tréninky a hned potom následuje měřený trénink. Jaký je rozdíl mezi tréninkem a oficiálním tréninkem? Na oficiální trénink každý jezdec nafasuje „krabičku“ (meřící zařízení) a během tréninku je možné sledovat na TV v depu, časové porovnání všech jezdců dané kategorie na dráze. Takže hned vidíme kolik máme náskok a nebo naopak kolik ztrácíme a jestli je potřeba do měřených tréninků něco v nastavení změnit a nebo nechat.
S oficiálníma tréninkama jsme byli spokojení a s tímto nastavením motokár jsme nastupovali i do měřených tréninků. Ale taky ne vždy se to podaří.
Kategorie Baby 60, do „měřáku“ nastoupilo 13 jezdců. Igorek Čepil zajel pátý nejlepší čas s vteřinovou ztrátou na prvního. „Měřák“ probíhal v pohodě a výsledek odpovídal i naší konkurenci.
Zato v kategorii Mini 60 jsme absolutně vyhořeli. Matýsek dostal na měřený trénink nové pneumatiky. A tak jako jezdec tak i mechanici můžou udělat „chybu“ stalo se. Přesto přeze všechno Matýsek zajel z 20 jezdců 16-tý čas. Žádná sláva, to víme. „Chybovost“ si mechanici už vybrali a teď musí být do konce sezony 100%ní.
V kategorii Národní KF3 startovalo 8 jezdců. Tahle kategori je spojena s Národní KF2 kde startuje 5 jezdců. Takže do „měřáku“ nastoupilo 13 jezdců. Tomáš zajel celkově pátý nejlepší čas za všech a ve své kategorii byl první.
Ještě Vás zasvětím do fungování měřených tréninků. „Měřák“ trvá 7 minut. Jedno kolo v průměru trvá okolo jedné minuty. První dvě kola se musí zahřát gumy. Takže tam se čas udělat nedá. S posledním kolem se moc počítat nedá, takže v průměru zbývá na zajetí nejlepšího času 3 kola s tím, že nesmí udělat jízdní chybu. Od letošního roku je pro závodníky důležitý i měřený trénink. Je hodnocem trestnými body. Čím horší čas, tím více trestňáků získá. Tyto trestné body získává ještě i ve dvou finálových jízdách a počet trestných bodů určuje pořadí na startu v superfinále. První dvě finálové jízdy se startují podle „měřáku“, pouze u druhé jízdy se mění místo v řadě. Jednou stojí na venku a potom na vnitřku.
Nedělní den nás čekají 4 jízdy. Warm up, 1. a 2. finálová jízda a pak superfinále.
První finálová jízda Igorkovi vyšla. Obhájil si svou pozici z „měřáku“ a s pátým místem získal 11 bodů a 5 trestných bodů. Ve druhé jízdě z toho vyždímal co šlo a polepšil si na místo třetí. Tím získal bodů 15 a pouze 3 trestné. Sečteno podtrženo do superfinále Igorek startuje z 4. místa a cílovou čarou projíždí jako 6tý. A celkově si z víkendu v Chebu do tabulky připisuje 36 bodů.
Matýskovo podání finálových jízd bylo náročné. Vzhledem k tomu z kterého místa startuje jsme drželi palce a doufali v co nejlepší výsledek. První jízdu dojel jako čtvrtý Stejně jako ve druhé jízdě. Takže dohromady získal 26 bodů a 8 trestných. Z „měřáku“ měl trestných bodů 16. Takže do superfinále startoval z 8. místa. Tuhle superfinálovou jízdu dojel jako druhý a tím si připsal dalších 24 bodů. Takže do tabulky má z víkendu +50 bodů.
Tomovo podání finálových jízd a superfinále nás taky stálo nemalé nervy. Jak už to ale Tomáš umí, vždy jede do posledních sil jak svých tak motoru a jako správný závodník do toho dává všechno. Dle jeho názoru to bylo všechno špatně, ale my to zase bereme tak, že každý bod se počítá. V první jízdě dojel po menší kolizi v posledním kole v poslední zatáčce jako čtvrtý. Ve druhé jízdě o maminčiny prsa první. Tím získal ze dvou jízd 33 bodů a 9 trestných. Superfinálovou jízdu zakončil třetím místem. Z víkendu si připsal 42 bodů do tabulky.
Kluci si posbírali na vyhlášení poháry a věnce do sbírky. Mechanici a rodiče pobalili „ansábl“ a maminka je všechny zase bezpečně odvezla domů.
Víkend pro nás nebyl ten z nejlepších, ale body do sezoní tabulky jsme si nějaké připsali a můžeme jen doufat, že ted další Mistrovský víkend v Sosnové u České Lípy bude úspěšnější.
Naše motto: UKÁŽEME VŠEM ZÁDA.
Přístí týden máme zase závodní a tentokrát to bude zase MSR + Moravský pohár se všema maličkýma dětičkama. Těšíme se do Vysokého Mýta.
-AsH-
Komentáře
Komentáře jsou uzavřeny.