Zahraniční mise!
Po zlaté tečce v domácím šampionátu šternberský Korený Karting Team nezazimoval své vybavení, ani jezdce neuložil k zimnímu spánku, ale začátkem října vyrazil ještě do maďarského městečka Kakucs, kde se konal poslední podnik Mezinárodního mistrovství Maďardska společně s Mistrovstvím Slovenské republiky. Cesta do Maďarska rozhodně nebyla náhodná, protože měla posloužit jako trénink před nadcházejícím světovým finále Rok Cupu v italském Lonatu. Na všechny čekala nově postavená trať, která byla až překvapivě rychlá a potvrdily to hned časy šternberského čtvrťáka Tomáše Koreného. Ten se po dráze pohyboval průměrnou rychlostí 89 kilometrů za hodinu! Vysoké rychlosti kladou velký důraz na perfektní přípravu techniky a hlavně koncentraci pilota, protože i sebemenší chybička může mít fatální následky. Jako obvykla, tvrdá práce celého týmu začala už v pátek, kdy bylo třeba pořádně poznat novou trať, nastavit motokáru a připravit se na náročný víkend. To se naštěstí dařilo až překvapivě dobře, protože Tomáš Korený jezdil přesně, jedno kolo jak druhé a umožnil mechanikům velice rychle najít ideální nastavení. Výsledkem byl čtvrtý nejlepší čas kvalifikace a postavení ve druhé řadě na startovním roštu. Hned po rozsvícení zelených světel se strhnul tuhý souboj o třetí příčku, ve kterém byl šternberský pilot úspěšný a cílovou čáru protnul jako třetí v pořadí. Ta pravá radost ale přišla až po vydání oficiálních výsledků, protože vítěze první jízdy techničtí komisaři vyloučili a Korený se posunul na druhé místo, které získal i v následné rozjížďce číslo dvě. Pomyslnou třešničkou na dortu pak bylo Koreného nejrychlejší kolo, takže minimálně přes zimní pauzu se bude Kakucská dráha chlubit traťovým rekordem devítiletého Šternberana. Hned další víkend znamenal pro Korený Karting Team další dlouhou cestu a seznámení s novou tratí, tentokrát v Italském Lonatu. Právě zde bylo na programu světové finále série Rok Cup a Tomáš Korený byl nominován do kategorie „mini“ s objemem motorů do 60 kubických centimetrů. Dlouhá cesta vyžadovala odjezd už ve středu, hned po skončení Tomášova vyučování na základní škole a po náročném přejezdu začalo nezbytné sbírání informací a seznamování se s charakteristikou tratě. Ono sbírání informací bylo v danou chvíli nesmírně důležité, protože trénink pro Korený Karting Team začal až v pátek, a to pouze ve čtyřech patnáctiminutových jízdách. V časovém presu se povedlo celému týmu až překvapicě dobře naladit stroj, také Tomáš opět ukázal, že je ve svém věku vyzrálým profesionálem a jeho časy odpovídaly přibližně polovině startovního pole. Pokud vezmeme v úvahu, že proti němu stálo 43 nejlepších pilotů z celého světa, jen těžko by si při své premiéře mohl přát lepší výsledek. Navíc před kvalifikací zmobilizoval veškeré síly a rázem se dostal až na 13. místo. Účast ve finále se tedy najednou zdála jako snadno splnitelný úkol. V prefinále se opět šternberskému jezdci dařilo, ale štěstí se přeci jen na chvíli otočilo zády.
Po postupu na deváté místo a další snaže zrychlovat poslal ne příliš férovým způsobem jeden ze soupeřů Koreného mimo trať a tím se definitivně rozplynuly veškeré naděje na úspěch. Agresivní soupeř sice dostal dodatečnou penalizaci, ovšem ta už šternberské stáji nepomohla, protože opravné jízdy se v takovém případě nekonají.
Přesto však Tomáš Korený dokázal, že dva tituly mistra České republiky nezískal náhodou a směle se může rovnat se světovou špičkou.
Komentáře
Komentáře jsou uzavřeny.