NA OKRUHY PŘIŠLO ČESKÉ TALENTOVANÉ MLÁDÍ
V průběhu úvodního podniku letošního ročníku ESET V4 Cupu se na Hungaroringu představili hned tři noví závodníci, kteří vzešli z řad motokáristů, kteří tak výrazně rozšířili pole českých jezdců na středoevropské okruhové scéně.
Byli to dva jezdci týmu Křenek Motorsport, resp. týmu FormulaStar, Tomáš Korený a Petr Fulín jr. a tám třetím byl Tomáš Salva, jenž se v průběhu víkendu představil v závodech ESET TWC v barvách týmu Horňák Motorsport.
„Z Tomáše i Petra mám velkou radost. Oba v průběhu celého víkendu předváděli perfektní výkony na velice vysoké úrovni. Podobně na tom byl i Tomáš Salva, který sice není součástí našeho týmu, ale jeho výkony jsem podrobně sledoval. Je to po hodně dlouhé době, co nám na okruhy přišla mladá krev a to náš sport aktuálně potřebuje ze všeho nejvíc. Pohybuji se v tomto prostředí již dlouho a tak si dovolím předpovědět, že o těchto třech pilotech toho v budoucnu ještě hodně uslyšíme,“ řekl po skončení maďarského závodního víkendu šéf týmu Křenek Motorsport, pan Josef Křenek.
A jak úvodní závodní víkend hodnotili právě jezdci týmu Josefa Křenka? Tak to se dočtete v následujících řádcích.
Tomáš Korený, ESET L21 Formula, Formule Gloria C8F : „Myslím, že se svým výkonem mohu být spokojen. V průběhu celého víkendu se mi dařilo průběžně zlepšovat a eliminovat chyby. Jediné co mě mrzí je technická závada, která mi zabránila dojet druhý závod, ale to patří k motorsportu.“
„Překvapilo mne, jak je vlastně těžké s takovou formulí odstartovat. Start do prvního závodu pro mě byl dost těžký, protože se celá procedura dost liší od motokár, a navíc rozjíždění není nejjednodušší. Hodně jsem se ale s autem sblížil a zazávodil si s rychlejšími formulemi Renault, takže jsem se naučil i předjíždět a odhadnout vzdálenost, čehož jsem se před závody docela bál, protože z formule nevidím moc kolem sebe.“
„Oproti motokárám je to obrovská změna, okruh je čtyřikrát delší, fyzicky náročnější, navíc musím dost řadit. Ale naštěstí jsem měl k ruce velmi šikovné inženýry, a společně jsme překonali všechny problémy. Okruh jako takový jsem si za čtyři dny velmi oblíbil, je tu jak pomalá, tak i velice rychlá část, a myslím si, že každý závodník si tu musí nějakou pasáž oblíbit. Za mě to určitě byla technická zadní část okruhu, kde se mi povedlo najít dobrou stopu, a nakonec jsem tam i dva soupeře předjel.“
V útrobách Formule Gloria C8F se nachází pohonný agregát o objemu 1.000 ccm, což je poloviční výkon oproti svým soupeřům, jenž startovali s dvoulitrovými monoposty Dallara a Renault. Korený v této konkurenci dokázal vybojovat v prvním závodě výborné sedmé místo, přičemž zajížděnými časy na hranici 1:50 nechal za sebou více než polovinu startovního pole. V nedělním závodě pak 15-ti letého jezdce ze Šternberku sice zastavil po třetině závodu prasklý řetěz.
Petr Fulín jr, ESET Twingo Cup, Renault Twingo : „Tento víkend pro mne bylo nové jak auto, tak i trať. Stejně tak bylo auto nové pro tým, takže jsme se učili všichni. Čekal jsem, že co se týče rychlosti, nebudu moct ostatním vozům v kategorii TWC konkurovat, nicméně i tak mě rozdíl v časech na kolo překvapil. Vzhledem k tomu, že jsem například na Clia ztrácel téměř půl minuty, jsem většinu času trávil pozorováním zpětného zrcátka.“
„V mé kategorii – Twingo cup – bylo deset jezdců. Časy byly velmi vyrovnané a o napínavé předjížděcí manévry nebyla nouze. Bohužel poměrně významný vliv na konečné pořadí měla právě rychlejší Clia, Chevrolety, atd. S tímto problémem se samozřejmě musel potýkat každý, nicméně to neznamená, že podmínky byly pro všechny stejné. Někdo má to štěstí, že je předjížděn na rovince, což ho nijak nepoškodí, ovšem jiný může být předjet v zatáčce, což už se na rychlosti více či méně projeví.“
„První závod jsem vlastní chybou nedokončil. Druhý závod vypadal daleko lépe, nicméně konečné pořadí určily vozy, které nás předjížděly o kolo. Twingo cup je rozhodně dobrou cestou, jak začít s automobilovým závoděním. Jezdci jsou velmi vyrovnaní a jak jsem již zmínil, není nouze o napínavé souboje. Nicméně co se umístění týče, je to mnohdy o štěstí…“
V závodním světě se traduje, že cupové závodění patří k těm nejvyrovnanějším. Jezdci mají v těchto závodech stejnou techniku a pneumatiky a o celkovém výsledku tak rozhoduje pouze jejich um a štěstí. Petr Fulín v minulosti startoval ve třech podnicích DIVIZE 3 – Národní Formule a ve všech těchto podnicích patřil k těm nejlepším ve své třídě. Nejinak tomu bylo i tentokráte na Hungaroringu, kde mimo jiné zajel i celkově druhý nejrychlejší čas celého víkendu.
Výsledky:
Tomáš Korený
1. závod – P7 celkově, P1 mezi juniory
2. závod – DNF
Petr Fulín jr.
1. závod – DNF
2. závod – P6 celkově, P2 mezi juniory
Komentáře
Komentáře jsou uzavřeny.